Sonntag, 16. Januar 2011

شرکت اعضای برجسته پارلمان در تجمع ایرانیان در برابر وزارت خارجه انگلستان

یک‌شنبه، ۲۶ دی ۱۳۸۹ / ۱۶ ژانویه ۲۰۱۱

روز پنجشنبه ۱۳ ژانویه، گروهی از ایرانیان مقیم لندن و خانواده های مجاهدین ساکن اشرف، برای اعتراض به حمله نیروهای عراقی تحت امر نخست وزیری به کمپ اشرف که در تاریخ ۷ ژانویه انجام شد، در برابر وزارت خارجه انگلستان تجمع کردند.
در این تظاهرات شماری از اعضای برجسته پارلمان انگلستان طی سخنانی در تظاهرات ایرانیان آزاده در مقابل وزارت خارجه انگلستان، شکنجه روانی مجاهدان اشرف با ۱۸۰ بلندگو را محکوم کردند و خواستار انحلال کمیته سرکوب اشرف و برچیدن بلند‌گوها از اطراف اشرف و قرار دادن پرونده اشرف تحت نظارت پارلمان عراق شدند.

در این تظاهرات که در اعتراض به حمله وحشیانه مزدوران رژیم آخوندی و نیروهای تحت امر نوری مالکی به مجاهدان اشرف برگزار شده بود، لرد ر ابین کوربت رئیس کمیته پارلمانی بریتانیایی گفت از آنجاییکه دولت عراق نشان داده است که قصد پایبندی به تعهدات بین المللی اش را ندارند، بنابراین، مسولیت حفاظت باید از آنها سلب شده و نیرویی تحت نظر شورای امنیت سازمان ملل تشکیل شود تا بتواند سلامت و امنیت ساکنان اشرف را تضمین کند.
لرد کوربت تاکید کرد: آنچه که در مورد اشرف مهم است اینست که اشرف رمز امید است، امید برای احترام به حقوق بشر و آزادی و امید برای میلیونها مردمی که در ایران فریاد آزادی سر داده اند، صدایی که از ماسه های صحراهای مرزی می گذرد و به ایران می رسد و به مردم آن امید، اعتماد و شجاعت برای ایستادن در مقابل یکی از وحشی ترین رژیم های روی کره زمین می دهد.


در این تظاهرات شماری از اعضای برجسته پارلمان بریتانیا از کلیه احزاب شرکت و سخنرانی کردند و حمایت قاطع خود و نمایندگان مجلسین بریتانیا را از خواسته های تظاهر کنندگان اعلام کرده و به دولت بریتانیا برای تحقق آنها فراخوان دادند.