Donnerstag, 21. April 2011

شاهین قبادی: الآن زمان آن است که آمریکا مسئولیت خود را انجام دهد

تلویزیون رویتر طی گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی پاریس گفت:
مقاومت ایران اعلام کرد: «تهاجم علیه کمپ اشرف در روز 8آوریل در بالاترین سطح از ارتش عراق و به دستور شخص نوری مالکی نخست‌وزیر عراق تصمیم‌گیری شده بود. زمان آن رسیده است که سازمان ملل وارد شده و حفاظت این افراد را که همه افراد حفاظت‌شده بر طبق کنوانسیون 4 ژنو می‌باشند، تضمین کند. ما درخواست یک تحقیقات ویژه از طرف شورای امنیت سازمان ملل توسط یک گزارشگر ویژه برای تحقیق در رابطه با قساوت به‌کار برده شده در کمپ اشرف را کرده‌ایم».

شاهین قبادی: متاسفانه آمریکا مسؤلیت خودش را انجام نداده است چون تمام ساکنان اشرف یک توافق با آمریکا امضا کرده‌اند که بر طبق آن می‌بایست تمام حقوق آنها تا تعیین‌تکلیف نهایی وضعیتشان حفاظت می‌شد. متاسفانه آمریکا این مسؤلیت خودش را انجام نداده است و الآن زمانش است که این کار را انجام دهند.

رویتر افزود: شوروای ملی مقاومت ایران در روز سه‌شنبه 19آوریل با انتشار یک ویدئو حمله نیروهای عراق به مخالفان ایرانی در کمپ اشرف که به کشته شدن 34نفر از آنها منجر شد را نشان می‌دهد. در این ویدئو تهاجم نیروهای عراقی به کمپ که همراه با شلیک آنها و انتقال مجروحان است نشان داده می‌شود. اجساد کشته‌شدگان که بر روی برانکاردها خوابانده شده‌اند، در انتها دیده می‌شوند. سازمان ملل گفته است که 34نفر بر اثر این تهاجم کشته شده‌اند.

شاهین قبادی عضو کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت گفت که از دسترسی خبرنگاران و وکلا به کمپ ممانعت شده است.