Dienstag, 21. Juni 2011

رئیس سابق مجلس آلمان، سخنران گردهمایی پاریس


خبرگزاری د.پ.آ (آلمان) ۲۹خرداد۹۰ـ مخالفان ایرانی خواستار حمایت قویتری از سوی جامعه بین‌المللی می‌شوند. در آخر هفته در فرانسه یک گردهمایی عظیم توسط ایرانیان تبعیدی برگزار شد. رئیس سابق مجلس آلمان ریتا زوسموت به آن‌جا مسافرت کرد تا به‌عنوان سخنران مهمان سخنرانی کند.

دهها هزار تن از ایرانیان تبعیدی روز شنبه در یک گردهمایی در پاریس خواستار حفاظت بین‌المللی برای کمپ پناهندگان اشرف در عراق شدند. تظاهرکنندگان می‌گویند سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا باید از ۳۴۰۰ تن مخالفان ایرانی در قبال خطر حملات دیگری از سوی نیروهای امنیتی عراق حفاظت کنند. به گفته آنها این یک امر مبرم است که فشار علیه رژیم ایران باید افزایش یابد. ایرانیان تبعیدی هم‌چنین از سوی ریتا زوسموت که سالیان طولانی رئیس مجلس فدرال آلمان بود و همین‌طور از سوی شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی مورد حمایت قرار گرفتند. زوسموت گفت: ”مردم ایران در رنج هستند. ما تقصیر کار خواهیم بود اگر از این مبارزه برای آزادی حمایت نکنیم“. این سیاستمدار ۷۴ ساله از حزب دموکرات مسیحی آلمان گفت: در رابطه با ایران تنها مسأله به برنامه اتمی محدود نمی‌شود بلکه نقض شدید حقوق‌بشر نیز صورت می‌گیرد...

زمینه گردهمایی بزرگ پاریس قبل از هر چیز به حمله نظامی عراق علیه کمپ اشرف در اوایل آوریل برمی‌گردد. در جریان این درگیری بیش از ۳۰ تن کشته و حدود ۳۰۰ نفر مجروح شدند. مریم رجوی رئیس جنبش مقاومت گفت که این حمله به‌دستور دولت ایران صورت گرفته است. به گفته وی هدف تضعیف جنبش آزادیخواهی بوده است.