Mittwoch, 13. Juli 2011

بهار تغییر در خاورمیانه علیه بنیادگرایی و رژیم ایران

مریم رجوی: پیام انقلابهای خاورمیانه شایستگی و عزت مردم مسلمان و عرب است.

خانم رجوی گفت پیام روشن انقلابهای خاورمیانه این است که جایی برای استبداد و ارتجاع در منطقه ما وجود ندارد و پیام دیگر شایستگی و عزت مردم مسلمان و عرب است این انقلابها هویت حقیقی مردم ما که همان آزادی و کرامت است را آشکار می‌کند.


سایت بانکی ولات بین العربی از سمینار پاریس در تاریخ ۱۹ تیرماه گزارش داده و نوشت: ”خانم رجوی در سمیناری در حومه پاریس با عنوان ”بهار تغییر در خاورمیانه علیه بنیادگرایی و رژیم ایران“ و با حضور شخصیتهای اسلامی و سیاسی عربی و نمایندگان پارلمانهای مصر و اردن و فلسطین تأکید کرد هنگامی که ما تغییرات و پیشرفتها و سمت‌گیری امور در عراق و منطقه به‌صورت یک مجموعه را درنظرمی‌گیریم می‌بینیم که تا این مرحله رژیم ولایت‌فقیه حاکم در ایران بزرگترین ضررکننده بهار عرب بوده است.

آقای احمد هزاع نماینده شورای قانونگذاری فلسطین که به‌عنوان پیش کسوت اسیران فلسطین با ۲۳سال سابقه زندان شناخته می‌شود، از طرف این سمینار، هدیه مادران اسیران فلسطینی را به خانم رجوی تقدیم نمود.

مریم رجوی گفت: زنان و مردانی که در این چند هفته در نبرد با دیکتاتوری سفاک حاکم بر سوریه جان باخته‌اند، مایه افتخار ما و تمام ملتهای خاورمیانه‌اند. برای مردم سوریه و برای خانواده‌ها و به‌خصوص مادران داغدار آنها آرزوی صبر و شکیبایی می‌کنیم و دعا می‌کنیم که خدای بزرگ پیروزی و آزادی مردم سوریه از حکومتی که به شکنجه و کشتار نوجوانان و کودکانی مثل حمزه الخطیب رو آورده و قطعاً باید گفت هیچ آینده‌یی ندارد را هرچه سریع‌تر محقق کند.

هم‌چنین برای قیام‌کنندگان در لیبی و یمن دعا می‌کنیم که هر چه زودتر به آزادی دست پیدا کنند.

دلم می‌خواهد این جا به‌مناسبت حضور خواهران و برادران بزرگوارمان از فلسطین، از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ماه‌های اخیر مردم فلسطین به شما تبریک بگویم. امیدوارم که تلاشها و مبارزات دولت آقای محمود عباس برای تشکیل کشور فلسطین و هم‌چنین به‌رسمیت شناخته شدن آن توسط ملل‌متحد به موفقیت کامل منجر شود

خانم رجوی افزود: دهه‌ها است دولتهای غربی با مماشات و مدارا با رژیم ایران رفتارکرده‌‌و این را اشاعه می‌دادند که فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان و عرب با دموکراسی و آزادی منافات دارد مثل این‌که مردم ما از ابتدا تا ابد محکوم هستند که زیر استبداد و دیکتاتوری باقی بمانند ولی این انقلابها رأی واقعی و جایگاه حقیقی مردم خاورمیانه را ثابت کرد و نشان داد. امروز همه آرزو و اشتیاق شدید مردم این منطقه را در فرهنگ و افکار و رأی آنها که برای آزادی بوده است، می‌بینند. براستی آزادی تضمین ترقی و پیشرفت و آبادانی در گذر نسلها و در جریان زمان بوده است.

شخصیتهای عربی و اسلامی در این سمینار به سخنرانی پرداختند و بر همبستگی با مقاومت ایران و ساکنان قرارگاه اشرف تأکید کردند و از ملل‌متحد درخواست کردند حفاظت اشرف رابر عهده بگیرد. “