Montag, 16. Januar 2012

رویتر: ویلیام هیگ گفت به زودی تحریمهای مهمی علیه نفت رژیم ایران تصویب خواهد شد

دوشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۰ / ۱۶ ژانویه ۲۰۱۲
ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلستان، روز یکشنبه اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به زودی تحریم های بسیار مهمی را علیه نفت  رژیم ایران و سایر بخش ها تصویب خواهند کرد و تاکید کرد که کشورش هیچ گزینه ای را در برخورد با رژیم ایران از دستور کار خارج نمی کند.
وزیر امور خارجه انگلستان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گفت: «ما نبایستی اعمال تحریم های بیشتر را به خاطر سر و صداها و واکنش های رژیم ایران متوقف کنیم. این موقعیت بسیار خطرناکی است که رژیم ایران در حال گسترش برنامه هسته ای نظامی خود است.»
به گزارش رویتر۲۵دی، وزیر امور خارجه انگلستان گفت «من اطمینان دارم که ما اقدام های اضافی بسیار مهمی را در نشست روز ۲۳ ژانویه که بخش نفتی و احتمالا سایر بخش های» رژیم ایران را در بر می گیرد، تصویب خواهیم کرد.
ویلیام هیگ در ادامه گفت و گوی خود تاکید کرد که انگلستان هیچ گزینه ای را در قبال  رژیم ایران از دستور کار خارج نخواهد کرد ولی تاکید کرد که تمرکز آن بر «افزایش فشارهای صلح آمیز، قانونی و مشروع» است.
ویلیام هیگ بار دیگررژیم ایران را به دنبال کردن فعالیت های هسته ای- نظامی متهم کرده و گفت اگر رژیم ایران به «رویکرد خطرناک» خود ادامه دهد این اقدام سبب گسترش سلاح اتمی در خاورمیانه خواهد شد که به شدت برای مردم ایران، منطقه و صلح جهانی خطرآفرین خواهد بود.
وزیر امور خارجه بریتانیا افزود: «تحریم های ما بخشی از تلاش ها برای وادار کردن رژیم ایران به تغییر رویکرد خود و وارد شدن به مذاکرات است و ما قصد نداریم تا از این تلاش خود دست برداریم. ما بنا داریم تا بر شدت تحریم های خود و اتحادیه اروپا بیافزاییم.»