Montag, 28. Mai 2012

سند جديدی از توطئه های ترور به دست رژيم ايران

خبرگزاری فرانسه، 27می، ۲۰۱۲ - واشينگتن:
- واشينگتن پست روز دوشنبه گزارش داد که محققان در 4کشور، اسناد زيادی جمع آوری کرده اند که تلاشها برای ترور مقامات و بازرگانان را به فعاليت حزب الله تحت حمايت ايران يا عوامل مستقر در ايران مرتبط دانسته است. اين روزنامه به نقل از مقامات امنيتی آمريکا و خاورميانه يی گزارش داده است که اين اسناد شامل شنودهای تلفنی، آزمايشات پزشکی قانونی، ترتيبات هماهنگ شده مسافرتی و 7 سيم کارت (sim) مربوط به تلفن همراه که در ايران خريداری شده اند و توسط عاملان احتمالی ترور مورد استفاده قرار می گيرند.
آذربايجان سال گذشته يک توطئه کشتن کارکنان سفارت آمريکا و اعضای خانواده آنها را کشف کرد. اما اين توطئه ظاهراً يکی از چندين طرح بوده است. به گفته اين روزنامه، عوامل تحت حمايت رژيم ايران با تلاشها برای قتل ديپلوماتهای خارجی در حداقل 7کشور در مدت زمانی 13ماه با هم مرتبط بوده اند. اهداف مورد نظر آنها؛ دو مقام سعودی، 6نفر اسراييلی در کيس آذربايجان و چند آمريکايی را شامل می شده اند. تعجب آور اين که؛ اين تلاشها در زمانی که رژيم ايران لحن خود را بعد از هفته ها لفاظی ضدغربی و تهديدها برای بستن آبراههای حياتی کشتيرانی تغيير داد، در اوايل بهار جاری متوقف شدند.
در مارس مقامات ايرانی به طور رسمی پذيرفتند مذاکرات با 6قدرت در مورد پيشنهادات جهت مهار برنامه اتمی را از سر بگيرند. به نوشته اين روزنامه به نقل از يک ديپلومات غربی ناشناس، به نظر می رسد اين يک تلاش عامدانه بوده تا اوضاع را در آستانه گفتگوها اتمی آرام نگهدارند. وی گفت اگر اين گفتگوها شکست بخورند هر کسی می تواند حدس بزند چه خواهد شد. اين مشخص نيست که اين تلاشها به دستور مقامات حکومت ايران بوده است يا خير يا با تأييد تلويحی مقامات و توسط يک گروه دست نشانده هم چون حزب الله به اجرا درآمده است