Mittwoch, 18. Juli 2012

بازداشتی کنیا، «مجتبی کچل» وزارت اطلاعات است!


شنیده شده است که

یکی از دو نفرایرانی که دولت کنیا مدتی پیش به اتهام برنامه ریزی برای حملات تروریستی به اهداف غربی در کنیا دستگیر کرد، از نیروهای قدیمی و عملیاتی وزرات اطلاعات است که درآن وزارت به « مجتبی کچل» معروف است.

طبق همین شنیده به دنبال ترور چند دانشمند هسته ای در ایران ، رهبر جمهوری اسلامی به وزیر اطلاعات گفته است این اسرائیلی ها هی دارند از ما می کشند ما هم باید کاری بکنیم.

سپس این مسئله در وزارت اطلاعات مطرح میشود و از افراد عملیاتی پرسش میشود که چه کسی داوطلب رفتن به این ماموریت است.

بنا به همین شنیده «مجتبی کچل» با دریافت یک میلیارد تومان داوطلب اعزام به این ماموریت می شود. اما این عملیات بدون برنامه ریزی و طراحی دقیق و با عجله شروع میشود. ولی قبل از هر اقدامی لو رفته و با دستگیری ماموران پایان می یابد.

لازم به یاد آوری است که مدتی پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات کنیا مدعی شد که دو تبعه ایرانی به نام های احمد ابوالفتحی محمد و سید منصور موسوی در این کشور قصد حمله به اهداف آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان را داشته‌اند. این خبرگزاری هم‌چنین به نقل از یکی از مقامات کنیایی که به نامش اشاره‌ای نکرد، مدعی ارتباط این دو با یک نهاد دولتی در ایران شد.

روزنامه تلگراف نیز به نقل از یک مقام پلیس کنیا نوشت: با توجه به آن‌چه دیده‌ایم هدف آن‌ها برنامه‌ریزی و انجام حملات تروریستی بوده است.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اما گفت: سفارت ما در کنیا در حال پیگیری این مساله و احراز هویت این افراد است و افزود ما به دنبال بررسی جزییات این پرونده هستیم تا مشخص شود چه اتفاقی رخ داده است. بسیاری از مسائل ممکن است برای اتباع کشورهای مختلف اتفاق بیفتد که گاهی با اهداف سیاسی این موضوعات بزرگ‌نمایی می‌شود و جهت‌گیری‌های خاصی پیدا می‌کند. ما برای دفاع از حقوق اتباع‌مان تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد و پس از احراز هویت و بررسی جزییات مساله، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

شایان ذکر است فاکس نیوز نیز در همین رابطه از قول یک افسر پلیس گفت: دستگیر شده ها بیش از ۲۲۱ پوند ماده منفجره به این کشور منتقل کرده اند.

طبق همین شنیده مجتبی کچل از اعضای قدیمی و عملیاتی وزارت اطلاعات است که اطلاعات زیادی دارد و اینک تحت بازجویی سرویسهای امنیتی و اطلاعاتی غربی ها قرار گرفته اس