Dienstag, 22. Januar 2013

كابوس ولي فقيه ارتجاع از ساختمانهاي شهر اشرف و پيامدهاي قيام مردم عراق

خبرگزاري سپاه پاسداران: «چرا ساختمان‌هاي پادگان اشرف پس از تخليه تخريب نشدند ؟»
«تاكنون چندين بار مهلت ارائه شده از سوي دولت عراق براي تخليه پادگان اشرف به بهانه‌هايي واهي نقض شده»
«صرف هزينه براي راه‌اندازي راهپيماييهاي اعتراضي از فعاليتهاي مجاهدين براي باقي ماندن در عراق است»

«مشغول سازي دولت عراق به بحرانهاي داخلي باعث مي‌شود اخراج مجاهدين از اين كشور از اولويت دولت عراق خارج شود

خبرگزاري سپاه پاسداران -1بهمن1391
چرا ساختمان‌هاي پادگان اشرف پس از تخليه تخريب نشدند؟
بررسي تحركات مجاهدين در عراق نشان مي‌دهد كه سران اين گروهك همه تمركز خود را بر حفظ اين تشكيلات در كشور عراق و البته بازگشت به پادگان اشرف قرار داده‌اند.
به گزارش خبرگزاري فارس به‌نقل از «ديده بان»، پس از خروج نظاميان آمريكايي از خاك عراق و تثبيت حاكميت دولت قانون در اين كشور كه در واقع منتخب ملت عراق است، دولت نوري مالكي همه تمركز خود را بر روي برقراري امنيت در اين كشور قرار داد.
مسأله‌اي كه اولين اولويت عراق در رسيدن به ثبات و آرامش محسوب مي‌شد...
تصميم دولت عراق در قبال مجاهدين به آن‌جا رسيد كه با حضور سازمان ملل و نمايندگان كميسارياي عالي پناهندگان اين سازمان قرار بر اين شد كه دولت عراق به مجاهدين براي ترك خاك اين كشور مهلت دهد.
هر چند تاكنون چندين بار مهلت ارائه شده از سوي دولت عراق براي تخليه پادگان اشرف به بهانه‌هايي واهي نقض شده و هنوز هم تعدادي اندك از اعضاي مجاهدين در اين پادگان باقي مانده‌اند و هم‌چنين به‌دليل عدم پذيرش كشور‌هاي پناهنده پذير، ترك خاك عراق نيز انجام نگرفته است، اما تحركات مجاهدين نيز به خوبي نشان مي‌دهد كه سران اين گروهك هنوز هم به به ماندن در عراق و بازگشت به پادگان اشرف اميد دارند.
اولين نكته‌يي كه در بازديد گروه خبرنگاران از بخش‌هاي آزاد شده پادگان اشرف به‌دست آمد، اين بود كه اعضاي مجاهدين لوازم و ادوات اداري، تاسيساتي و… را كه نتوانسته بودند از اين پادگان خارج كنند كاملاً تخريب كرده به‌نحوي كه استفاده از اين ادوات ممكن نباشد، اما در همين حال نكته‌يي كه خيلي به چشم مي‌آمد سالم بودن ساختمان‌هاي اين پادگان بود، كه هيچ تخريبي در آنها صورت نگرفته بود.
اين موضوع به‌عنوان اولين نشانه مشخص مي‌كرد كه اعضاي مجاهدين اميد دارند در آينده دور يا نزديك دوباره به اين پادگان غصبي بازگردند! و با سالم گذاشتن ساختمان‌هاي اين پادگان مانع صرف هزينه دوباره براي بازسازي تأسيسات و بناهاي اشرف شوند.
فعاليتهاي مجاهدين براي دستيابي به اين هدف غير از تحركات عوامل اين گروهك در اروپا و آمريكا، از طريق دخالت در جريانهاي داخلي عراق نيز پي‌گيري مي‌شود. ملاقات‌هاي پياپي عوامل مجاهدين با واسطه يا بي‌واسطه با برخي اعضاي پارلمان عراق و مخالفان دولت نوري مالكي از جمله فهرست العراقيه و دامن زدن اين گروه به اختلافات داخلي اين كشور كه تا سر حد صرف هزينه براي راه‌اندازي راهپيماييهاي اعتراضي نيز پيش رفته است، از جمله فعاليتهاي مجاهدين براي باقي ماندن در عراق است.
به عبارت ديگر سران اين گروهك به خوبي مي‌دانند كه مشغول سازي دولت عراق به بحرانهاي داخلي باعث مي‌شود كه اخراج مجاهدين از اين كشور از اولويت دولت عراق خارج شود و اين موضوع براي مجاهدين به منزله خريد زمان است كه راهكاري جديد را براي باقي ماندن در اين كشور اجرا كنند.