Sonntag, 3. Juli 2011

 آمریکا و انگلستان دستگیریها و سرکوب اخیر زنان توسط دیکتاتوری آخوندی را محکوم کردند

شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۰ / ۰۲ ژوئیه ۲۰۱۱

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد ما عمیقا از دستگیری‌های مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و هنرمندان توسط رژیم ایران نگرانیم و سرکوب دامنه‌‌دار مخالفت‌های مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کنیم.
مارک تونر گفت: این دستگیریها که عموما هم بدون اتهام رسمی و طی شدن پرسه قضایی صورت میگیرد نشان میدهد که رژیم ایران حقوق پایه ای بشر را از شهروندان ایرانی دریغ میکند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رژیم ایران را به اجرای تعهدات بین‌المللی‌اش فراخواند و بر محترم شمردن حقوق جهانشمول مردم ایران از جمله آزادی بیان تاکید کرد.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلستان نیز در باره دستگیری زنان اعلام کرد: ادامه تلاش مقام‌های رژیم ایران برای خاموش کردن صداهای ناراضی و محروم کردن آنها از حقوق پایه ای شان به شدت نگران‌کننده است.
ویلیام هیگ گفت: این زنان به روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان، دانشجویان و مدافعان حقوق بشر پیوسته‌اند که هم‌اکنون در کنار بعضی از وکلای مدافعشان در زندان هستند... این زنان به جای آن که شرافت و دستاوردهایشان مورد تقدیر قرار گیرد، اکنون پشت میله‌های زندان هستند.
وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرد رژیم ایران که مدعی حمایت از اصلاحات در خاور میانه است، در داخل ایران کاملا برعکس عمل می‌کند.