Sonntag, 3. Juli 2011

استرداد سفیر سابق رژیم در اردن به امریکا

شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۰ / ۰۲ ژوئیه ۲۰۱۱

یک رسانه حکومتی از احتمال استرداد سفیر سابق رژیم در اردن، به آمریکا که پنج سال پیش به اتهام خرید و قاچاق فن آوری نظامی برای رژیم در انگلستان دستگیر شد، خبر داد. خبرآنلاین رسانه وابسته به پاسدار لاریجانی رئیس مجلس رژیم که وزارت خارجه رژیم را به بی عملی در این باره متهم کرد، ۱۱ تیر نوشت: پرونده سفیر سابق ایران در اردن که در انگلستان به سر می بَرَد وارد مرحله جدیدی شد...پس از آنکه دولت آمریکا تلاشهای بسیاری را در ۴سال اخیر برای دستگیری و محاکمه نصرت الله تاجیک انجام داد دولت انگلستان دست به اقدامی سیاسی زد.در ادامه اقدامات سیاسی، دولت انگلستان با ویزای خانواده آقای تاجیک جهت باقی ماندن کنار ایشان در ایام بازداشت خانگی مخالفت شد و به آنها اعلام شده است ظرف ده روز انگلستان را ترک کنند.
این رسانه حکومتی افزود: «انگلستان از موقعیت موجود برای استرداد نصرت الله تاجیک استفاده خواهد کرد و با فرستادن خانواده او به ایران به دنبال کاهش جوانب رسانه ای مسئله است»
تاجیک سفیر سابق رژیم در اردن، در سال ۸۵ به اتهام خرید و ارسال قاچاق دوربین های نظامی و همچنین شرکت در تقویت بنیه دفاع گروه تروریستی حزب الله لبنان به درخواست آمریکا دستگیر شد. آمریکا همچنان خواستار استرداد و محاکمه وی در کشور خود است.