Montag, 26. September 2011

 صدوپنجاه و دومین روز تحصن در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل درژنو

دوشنبه، ۰۴ مهر ۱۳۹۰ / ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱

در صدو پنجاه و دومین روز تحصن درژنو، حامیان و هموطنان آزاده از کشورهای مختلف به ژنو آمده تا در حمایت از اشرفیان با سر دادن شعار از مسؤلان ارگانهای سازمان ملل از جمله کمیسر عالی حقوق بشر بخواهند ، با مستقر کردن تیم مانیتورینگ حفاظت ساکنان اشرف را تا انتقال آنان به کشور ثالث تضمین کنند .


در این روز متحصنین از یکی حامیان برجسته اشرف آقای آلخو ویدوال کوادراس استقبال کردند . آقای آلخو و ویدوال کوادراس نایب رییس پارلمان اروپا با ایراد سخنان کوتاهی گفتند :
با سلام به دوستان
قبل از هر چیز می خواستم تبریک بگویم برای اینکه شما ۱۵۲ روز را با اراده ای قوی برای اهدافتان که همان اشرفیان هستند اینجا هستید و به پیروزی های بزرگی هم دست یافتید . ما در پارلمان اروپا بیشترین تلاشمان را برای اشرف می کنیم . امروز من و آقای استیونسون اینجا بودیم و جلسه خوبی با مسؤلان سازمان ملل داشتیم . ما بحث انتقال سکونت ساکنان اشرف را داریم و این پروسه ای هست که طول می کشد و نیاز به زمان دارد تا به یک پیروزی برسیم تا حفاظت کامل از اشرف تامین شود . من هم مثل بسیاری از شما احساسم در مورد اشرف یکسان هست . به امید پیروزی

در ادامه دومین سخنران خانم تو تو بود که با اعلام حمایت خود از اشرف گفتند :
میخواهم به شما به خاطر اعتقاداتتان تبریک بگویم و تاثیر تظاهرات شما این بود که ما بتوانیم در سازمان ملل در مورد اشرف صحبت کنیم.
پیام دزموند توتو :
من از گذشته حمایت خود را از اشرف اعلام کرده ام . از زمان انتقال حفاظت اشرف به عراق نقض حقوق بشر در اشرف شده است . به اشرف حمله و کشتار و شکنجه روانی شده که باید محکوم شود . این ماه کمیساریای عالی پناهندگان استاتوی پناهندگی ساکنان اشرف را بعنوان پناهجو به رسمیت شناخت و از این به بعد باید از اشرفیان حفاظت شود .
و در آخر هم تعدادی از دانشجویان فرانسوی با اعلام حمایت خود از اشرفیان گفتند :
امروز آمده ایم که حمایت خود را از اهداف شما اعلام کنیم . بسار مفتخر هستیم که در بین شما هستیم .
فقط میخواهم یک جمله بگویم و اینکه اشرف هرگز از بین نخواهد رفت و اشرفیان سزاوار حیات هستند درست هست که در بین ما نیستند ولی آنها در قلب ما هستند .
و یکی دیگر از دانشجویان چنین گفت :
من از جانب خودم و دیگر دانشجویان میبینیم که یک دانشجوی دیگر توسط گلوله کشته میشود و به حاکمان ایران میگویم مطمئن باشید که با آزادی مردم به اهداف خود خواهند رسید.

برای دیدن سایر عکسها اینجا را کلیک کنید