Freitag, 6. Juli 2012

گزارشی از گردهمايی بزرگ ويلپنت توسط شبکه تلويزيون فرانسوی AITV

گردهمایی برزگ ایرانیان در ویلپنت پاریس
گردهمايی برزگ ايرانيان در ويلپنت پاريس

مريم رجوی در مقابل ۱۰۰۰۰۰تن که از چهارگوشه جهان آمده بودند گفت: بهار ايران هم چنان سرزنده است

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ايران، خستگی ناپذير و با لبخند و در حالی که که گلباران می شد برای گردهمايی سالانه اين جنبش در ويلپنت در حومه پاريس در مقابل۱۰۰۰۰۰تن که از چهارگوشه جهان، اروپا و دنيای عرب، آمريکا و يا استراليا آمده بودند، در محکوميت سرکوب غيرقابل تصور رژيم ملاها سخن گفت و اعلام کرد که بهار ايران کماکان سرزنده است.
در ميان حاميان وی، شهرداران چندين شهر فرانسه ديپلوماتهای آمريکايی، و شخصيتهايی مثل اينگريد بتانکور، قرار داشتند.
اينگريد بتانکور می گويد البته در مورد ايران ما در مقابل يک رژيم مستبد قرار داريم که در حال دسترسی به بمب هسته يی است که از نام خداوند سوء استفاده کرده است تا به شهروندان خودش آسيب برساند.
هيأتهای اردنی، فلسطينی و عراقی چه پارلمانتر و چه اپوزيسيون امسال به طور گسترده حضور داشتند تا در مورد خواستهای مشترک خلقهای عرب و ايرانی شهادت بدهند.

نريمان روسان از اردن می گويد: ما به اهداف اشرف و اهداف مجاهدين خلق و ارزشهای آزادی، دموکراسی و عدالت که مريم رجوی از آن دفاع می کند معتقديم. اينها ارزشهايی والايی هستند که بشر هر کجا که باشد بايد از آنها برخوردار باشد.

دکتر محمد شيخلی می گويد به عنوان يک عراقی ما معتقديم که خلقهای ايران و عراق بايد خود را از شر رژيم ولايت فقيه در ايران، رها کنند. چرا که دولت عراق دنباله ديکتاتور حاکم بر ايران است.

مريم رجوی که لحظاتی را به گراميداشت شهدای جنبش اختصاص داد، خواهان احترام به حقوق بين المللی برای ۳۰۰۰ رزمنده جنبش که کماکان از سوی مقامات عراقی مورد آزار و اذيت قرار دارند، گرديد.