Donnerstag, 7. Februar 2013

تشدید تحریم های نفتی و تجاری علیه رژیم آخوندی به اجرا در می آید


این تحریم ها که در ماه اوت (مرداد گذشته) در کنگره آمریکا تصویب و سپس با امضای باراک اوباما به قانون تبدیل شد، رژیم آخوندی را به خرید کالاهای مجاز در برابر نفت صادراتی مجبور و محدود میکند.
وال استریت ژورنال در شماره امروز خود نوشت با به اجرادرآمدن این تحریم ها، پرداخت پول نفت از سوی هند به رژیم ایران بسا مشکل تر از قبل خواهد شد. با این وجود، هند با همه مشکلاتی که در مورد تامین انرژی دارد، باید برای حفظ منافعش، خود را هرچه بیشتر و نزدیکتر، با آمریکا طراز کند.
خبرگزاری بلومبرگ نیز امروز گزارش داد همزمان با اجرای تحریم های تشدید شده ایالات متحده که واردکنندگان نفت را از پرداخت دلار و یورو به رژیم ایران منع میکند، این رژیم با موانع تازه ای برای صادرات نفت و دستیابی به نقدینگی مواجه میشود.
به موجب قانون جدید آمریکا که از ۶ فوریه مطابق با ۱۸ بهمن اجرایی میشود، هر کشور وارد کننده نفت ایران ملزم خواهد بود پول نفت را در یک حساب بانکی در آن کشور نگه دارد، و رژیم از این پول تنها میتواند برای خرید اقلام مُجاز شامل مواد غذایی و دارویی از آن کشور، برداشت کند و مابقی در این حساب باقی خواهد ماند، در اینصورت از این ببعد هیچ کشوری مجاز نیست ارز خارجی را به صندوق رژیم ایران واریز کند.
وال استریت ژورنال،بلومبرگ۱۸بهمن۱۳۹۱