Samstag, 9. Februar 2013

حمله به لیبرتی با دست کم ۳۵ موشک و خمپاره ۶ شهید و بیش از ۵۰ مجروح بجای گذاشت


خانم رجوی از رییس جمهور آمریکا و دبیرکل ملل متحد خواستار بازگرداندن فوری افراد به اشرف شد.

ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز به وقت محلی، کمپ لیبرتی مورد تهاجم موشکی و خمپاره ای قرار گرفت. تا کنون ۶تن از جمله یک زن شهید و بیش از ۵۰ تن مجروح شدند. حال مجروحان وخیم است و شمار شهدا ممکن است افزایش یابد. یکی از این ۶ تن دو ساعت بعد از حمله بدلیل تاخیر در انتقال به بیمارستان به شهادت رسید. اسامی شهیدان عبارتند از پوران نجفی، یحیی نظری، اکبر عزیزی، مصطفی خسروی، مهدی عابد و هادی شفیعی.
کمک رسانی و آمبولانس برای حمل مجروحان در ساعات اول وجود نداشت. ژنراتور کلینیک عراقی هم مورد اصابت واقع شده و برق آن قطع شده است و هیچ کارآیی ندارد. نخست وزیری عراق به نیروهای عراقی دستور داده بود که از انتقال مجروحان به بیمارستان توسط خودروهای معدودی که ساکنان از اشرف به لیبرتی برده اند جلوگیری کنند.
در طول یکسال گذشته برغم اصرار ساکنان و مراجعات مکرر به مقامات آمریکایی و ملل متحد، دولت عراق بیرحمانه از انتقال تجهیزات پزشکی ساکنان از اشرف به لیبرتی جلوگیری کرد.
لیبرتی در قلب یک منطقه نظامی قرار دارد که بدون هماهنگی با حکومت عراق، برای هیچکس قابل دسترسی نیست. ۸ کاروان ساکنان که در سال ۲۰۱۲ از اشرف به لیبرتی منتقل شدند، قبل از ورود به لیبرتی در ۷ نقطه متوقف و با انواع تجهیزات و یکان سگهای پلیسی بازرسی می شدند.
یکسال است که۳۱۰۰ ساکنان اشرف توسط دولت عراق از کمپ اشرف به این کمپ نیم کیلومتری که ۸۰ بار از اشرف کوچکتر است منتقل شده اند و در آن زندانی هستند. در این کمپ هیچگونه سرپناهی وجود ندارد و ساکنان در بنگالهایی که مانند قوطی کبریت در کنار هم چیده شده است بسر میبرند. در مارس گذشته وقتی لیبرتی برای نخستین بار هدف اصابت یک خمپاره قرار گرفت، شورای ملی مقاومت هشدار داد که این مکان از هیچ امنیتی برخوردار نیست. متعاقبا ماموران نخست وزیری عراق حتی دیوارهای سیمانی حفاظ بنگالها را هم برداشتند و اعتراضهای ساکنان به کوبلر و یونامی بجایی نرسید.
ساکنان و نمایندگان و وکلای آنها دیروز و پریروز نسبت به یک قتل عام دیگر توسط رژیم ایران و نیروهای عراقی هشدار دادند و برای چندمین بار از دبیرکل و مقامات آمریکایی خواهان بازگشت به اشرف شدند که دارای ساختمانهای سیمانی و سنگر و پناهگاههایی است که خودشان ساخته اند.
خانم رجوی از پرزیدنت اوباما و دبیرکل، کمیسر عالی امور پناهندگان و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد خواست ۳۱۰۰ تن پناهندگان بی دفاع بخاطر حفظ جانشان از کمپ لیبرتی که مساحت آن ۸۰ برابر کوچکتر از اشرف است و فاقد هرگونه سرپناه می باشد بلادرنگ به اشرف منتقل شوند. دولت آمریکا و ملل متحد در قبال امنیت و سلامت این پناهندگان مسئولیت مستقیم دارند.






دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران